Flere vintre har det oppstått problemer med fjernvarmen i sameiet. De siste årene er det gjort store tiltak på anlegget, ventiler er byttet, pumper er justert mv. Vi har skrevet litt om hvordan systemet vårt fungerer her:
Fjernvarme | Lørenparken boligsameie (lorenparken.no)
Les gjerne også dette innlegget:
Fjernvarmesystemet | Lørenparken boligsameie (lorenparken.no)
Dersom du har problemer hos deg selv, anbefaler vi at du først og fremst kontakter styret for å forhøre deg om det er feil på felles anlegg.
Sjekk at alle kraner er stilt slik de skal og føl etter om rørene for fjernvarme er lunkne/varme. Tur-varmen bør være merkbart varm, mens returvann gjerne er lunkent. Du kan også sjekke temperaturen i grader på den nye vannmåleren. Hvilke rør og kraner som hører til hva ser du her:
Vi opplyser også om at vi er klar over at det fremdeles har det vært noen leiligheter som har hatt tur- og returrørene installert i feil retning. Dette kan ha medført redusert effekt av fjernvarmeanlegget lokalt i disse leilighetene. Hvis Selvaagreklamasjoner /Betonmast er blitt varslet om problemer med varmen i din leilighet før femårsgarantien løp ut, kan saken tas opp med reklamasjonsavdelingen i Selvaag/Betonmast på følgende adresse: reklamasjoner.selvaagbygg@betonmast.no
INVA har også laget en liten sjekkliste/infoskriv for oss, som ligger her: