Viken Fiber har fremdeles ikke klart å levere internett i henhold til vår kontrakt. Delvis skyldes dette nok organiseringsproblemer da det er 1300 personer tilknyttet avtalen vi har inngått på vegne av sameiet- og delvis trolig manglende innsikt i hvor mye arbeid som gjensto her hos oss.
Det var først sagt at man kun måtte bytte mediaconverter i enkelte boliger (tilsammen 160 ). Idag opplyser de at det er 47 beboere som ikke har svart når Viken Fiber v/Netel har forsøkt å ta kontakt for å bytte mediakonvertere i leiligheter. De opplyser at alle som de hittil ikke har fått tak i er blitt ringt 3 ganger på telefon og at de deretter enten har fått lapp på døren eller i postkassen. Har du fått en slik lapp i din postkasse bør du kontakte Viken Fiber så snart som mulig slik at de kan bytte mediakonverter i leiligheten.
I tillegg til bytte av mediakonvertere viser det seg også at noe må kobles om i sentralene ( i garasjen). De jobber på spreng med å få dette ferdig og vi håper naturligvis at det snart vil være oppe å gå slik vi har hatt forventninger om i lang tid.
Siste melding fra Viken Fiber mottatt i kveld, 09.02.16, er at de har planlagt arbeider førstkommende torsdag 11.02.2016. Arbeidet vil pågå mellom klokken 09-17 og i hele eller deler av dette tidsrommet vil det bli nedetid på alle våre tjenester.
Har du problemer med ustyret i din bolig, må du kontakte kundeservice på egenhånd. Informasjon om hvordan du kan kontakte dem finner du her: Kontaktoversikt