Viken Fiber jobber nå på spreng med å bytte mediaconverter i boligene. Først fikk vi forespeilet at byttet kun var nødvendig i enkelte leiligheter, men det viser seg at dette bør byttes i 160 av våre 200 boliger. Jobben er derfor omfattende for dem, men for hver beboer tar det bare mellom 15-20 minutter. Dere blir kontaktet direkte av dem for å avtale tid, dersom det er nødvendig med bytte i deres leilighet. Fornyelse av mediaconverteren gjør det mulig å benytte seg av en 1/1 GB internett linje (som kan bestilles som et tillegg til dagens pakke), og det vil også kunne påvirke kvaliteten på TV, dersom boligen har flere TV over ulike plan.
Når det gjelder dekodere, er det slik at beboere som har fungerende HD-PVR dekodere, ikke får ny dekoder tilsendt. Det er kun de som har eldre varianter som ikke har PVR funksjon som har fått ny dekoder tilsendt automatisk. Dersom du ikke tidligere har hatt opptaksfunksjon, bør du restarte systemet ditt og undersøke om du nå har fått opptaksfunksjonen. Denne skal være tilgjengelig for alle fra 01.01.2016 og er inkludert i pakken. Du skal derfor ikke lenger betale for denne funksjonen, med mindre du har flere dekodere i boligen din. Dersom du ikke har opptaksfunksjon/ en fungerende PVR dekoder, må du kontakte Viken Fiber/Altibox direkte. Den utvidede kanalpakken ble også tilgjengelig fra nyttår.
I tillegg skal tjenesten TV-overalt også være tilgjengelig, dersom man ønsker å se TV på Laptop og nettbrett. Hvordan du får denne tjenesten kan du lese mer om her: https://vikenfiber.altibox.no/privat/tv/tvoveralt og her: http://tvoveralt.altibox.no
Fra 01.02.2016 skal alt fungere i henhold til kontrakt – dvs. internettlinje på 300 Mbps, utvidet kanalpakke, opptaksfunksjon og TV-overalt.
Lørdag 6/2 målte jeg internettlinjen til ca 80 Mbps og tok kontakt med kundeservice i Viken Fiber. De fant da ut at vi var koblet til en switch/hub som ikke taklet mer enn 100 Mbps. Jeg fikk vite at de skulle sette oss over på en annen hub som taklet 1000 Mbps i neste uke. Da får vi forhåpentligvis den lovede hastigheten på 300 Mbps.
Hei,
dette har vi dessverre også fått beskjed om, og per i dag har vi fremdeles ikke hastighet i tråd med kontrakt. Vi er naturligvis skuffet og er nå stadig i kontakt med Viken Fiber i påvente av at de blir ferdige. Vi syns det er veldig skuffende at vi ikke har fått mer informasjon som vi har kunnet videreformidle til dere beboere og det beklager vi naturligvis. Forhåpentligvis er alt snart i orden!
Hei, det er nå 10 februar og vi har ennå itje fått 300/300 samt decoder med opptaker.
Betaler vi nå til Viken Fiber for tjenester vi ikke får ?